1 tasca literaria: ¿que ens aporta la literatura?
1. Què es pot aconseguir llegint?
Llegir és un medi de comunicació, d'expresió i de llibertat. Lllegint podem aprendre infinitat de cosses, podem divertir-nos, podem plorar, podem comunicar-nos, podem coneixer altres idiomes, altres cultures... Podem llegir per moltes raons, i també de moltes formes. Podem llegir en el cotxe de viatge, aseguts, tumbats, en la platja, en el camp...
Llegir es una activitat que implica concentració i temps, però si t'agrada fer-lo és gratificant i no et suposa ningún sacrifici.
2. Com es pot practicar la bona lectura?
La bona lectura ha de practicar-se pero voluntat pròpia i no per obligació; perquè
obligar a qualsevol a llegir no funciona. Hem de intentar estimular el desig per la
lectura amb paciencia, diversiò, bons arguments i de bones formes, no al contrari.
3. Com podem saber quin és el llibre adequat per a cada edat?
Podem saber si un llibre es adequat per a una determinada edat per el seu contingut. Per a els mes menuts, un bon llibre es aquell que està bé escrit, bé explicat i bé il·lustrat. També ha de transmetre coses al seu lector.
4. En què es diferencia i en què coincideix la literatura infantil, juvenil i d’adults?
La literatura infantil, juvenil i adulta coincideix en que totes elles han de agradar al seu lector, ha de estar ben escrita i ben expresada.
Es diferencia en els temes i la complicitat de comprensió que té cada tipus de literatura, adaptada a cada nivell.
5. Quina peculiaritat té el lector infantil.
El lector infantil te la peculiaritat de ser molt crédul, aleshores es creu tot el qu eli conten. També tenen molta imaginació, els gustos entre ells son diferents però tots acostumen a ser infantils.
6. Què els agrada més llegir als xiquets?
El que mes els agrada als xiquets son els temes de fantasia i ficció tot i que a la seua edat tenen molta imaginació. A més, també els agraden altres temes perquè no tenen un determinat gust literari, i a més, cadascú té els seus propis gustos.
7. La literatura infantil ha de tenir com a finalitat educar i ensenyar els xiquets?
Si, però a més té la finalitat de divertir i entretenir als nenes; d'aquesta manera, es podran interessar més per la lectura.
8. Quina és la característica més important de la literatura infantil? De què tracta l’autèntica literatura?
La característica més important es que transemeta; que ens transmeta emocions, sentiments, que ens agrade i ens divertisca. Quantes més cosses ens transmeta millor.
9. S’ha d’evitar la violència i la sang en els contes de xiquets?
Sería recomanable que s'evitaren escenes molt desagradables en edats molt tempranes, però, no estaría mal intruduïr certes escenes d'aquests temes perquè al cap i a la fi son situacions reials que es poden donar.
10.Què entenem per animació lectora i quina és la manera més efectiva de posar-la en pràctica?
L’ animació lectora és podría entendre com una mena d'invitació a dornar una oportunitat a la lectura. Hi ha moltes formes de animar a la gent a la lectura; les més efectives acostumen a ser aquelles que son "divertides", com algunes activitats, alguns llibres, ilustraciones, teatres, etc.
11. Com s’adquireix la competència literària?
La competéncia literaria s’adquireix mitjançant la pràctica de la lectura; com en moltes altres activitats, la millor forma de adquirir una habilitat és practicando-la, per a poder desenvolupar eixes noves capacitats.
12. Quina diferència hi ha entre els contes de fades, els mitològics i les faules?
Aquests tipus de contes tenen en comú que són històries fantàstiques que fan desenvolupar molt la imaginació dels lectors. Els protagonistes i els elements en els contes de fades acostumen a ser fantàstics; els mitològics presenten personatges qu esolen ser deus o divinitats; i per últim, les faules tenen com a protagonistes animals.
13.En què es diferencien les versions dels contes de Grimm de les de Perrault?
Els contes de Perrault van dirigits a un públic infantil, toto i que te finalitat educativa, en canvi, els de Grimm van dirigits a un públic més adult perquè els finals son terribles i mostren una realitat més crua.
14.Quines preguntes ens ajuden a respondre els contes i com? Poseu exemples d’alguns contes.
Els contes ens poden ajudar a nivell personal. Moltes vegades es donen situacions reials en els contes que pot ser ens poden passar a nosaltres mateixos; i vore com es comporta el personatge del conte es pot ajudar a vore els nostres problemas desde una altra perspectiva, ens pot donar soluciones, etc.
Comentarios
Publicar un comentario